KORESPONDENCYJNY Cykl M LIGA MTB MARATON_Łódź edition 2020

Zapraszamy na drugi „Korespondencyjny Cykl M LIGA MTB Maraton”. Tym razem będziecie rywalizować w Łodzi! Z tym miastem związana jest większość członków ekipy M LIGI… albo są rodowitymi Łodzianami, albo mieszkają w Łodzi od dłuższego czasu. Sami więc widzicie, że Łódź jest dla nas szczególna!

Zasady rywalizacji będą takie same jak w pierwszej edycji, która (przypominamy) trwa do 31 maja 2020. Mamy więc:

• trzy trasy
  • KOM’y na STRAVA
  • medal pamiątkowy dla każdego, kto przejedzie trzy trasy
  • medale dla zwycięzców klasyfikacji generalnych w kategoriach wiekowych
  • czas trwania wydarzenia: 16.05 – 30.06.2020
  • startujesz ile razy chcesz, możesz poprawić swój wynik!

W obecnej sytuacji nic nie wskazuje na to aby imprezy, do których jesteśmy przyzwyczajeni wróciły do naszych kalendarzy zbyt prędko, dlatego tak jak zrobiliśmy to w okolicach Warszawy, również Wam chcieliśmy dać choć namiastkę sportowej rywalizacji! …dlatego zorganizowaliśmy KORESPONDENCYJNY Cykl M LIGA MTB Maraton – Łódź edition 2020

Będziecie się ścigać KORESPONDENCYJNIE na TRZECH trasach. Na każdej z nich będzie wyznaczony segment w aplikacji STRAVA, który będzie się pokrywał z trasą niemalże w 99%. Chodziło nam o to, żeby wszyscy przejechali wirtualną linię startu i mety, aby możliwie w jak najlepiej odwzorować rywalizację!

!!!WAŻNE!!! Wszystkie informacje dotyczące wyścigu znajdują się w REGULAMINIE

Na KORESPONDENCYJNY Cykl M LIGA MTB Maraton – Łódź edition 2020 rejestrujecie się w strefie zawodnika w zakładce ZAPISY

Wybieramy odpowiedni przycisk i zapisujemy się na zawody!

Ściganie zaczyna się 16 maja o godzinie 6.00 rano i kończy 30 czerwca o 21.00… i wyniki zarejestrowane TYLKO w tym przedziale czasowym będą brane pod uwagę.

Za wymyślenie tras bardzo dziękujemy Maćkowi Kałużyńskiemu, naszemu przyjacielowi z Łodzi! To dzięki Niemu będziecie mogli poznać walory przepięknych Lasów Łagiewnickich i Parku Krajobrazowego Wzniesień Łódzkich… tak tak, w Łodzi są naprawdę przepiękne wzniesienia i wbrew pozorom (jak niektórym mogłoby się wydawać) Łódź nie jest „płaskim centrum Polski” 🙂

Pierwsza trasa – CORONA ŁÓDŹ #1link do pobrania trasy

Pierwsza trasa rozpoczyna się na polanie przy samym parkingu, którzy Łodzianie znają doskonale – tzw. kaloryferze przy ul. Wycieczkowej. Start jest w charakterystycznym punkcie niedaleko linii wysokiego napięcia.

Start segmentu jest kilkadziesiąt metrów dalej aby możliwie jak najbardziej wyrównać pomiar czasu.

Trasa jest bardzo szybka i liczy niewiele ponad 10 km. Prowadzi (początkowo) malowniczym singlem, który prowadzi nas prawie pod samą ulicę strykowską, później jedziemy już praktycznie cały czas szerokimi ścieżkami leśnymi, w większości pokrywającymi się ze szlakami. !!!Uważajcie na spacerowiczów i innych rowerzystów i kolarzy!!! Te miejsca są popularne i bardzo atrakcyjne pod kątem lokalnej turystyki pieszej i rowerowej.

Na trasie mamy wrażenie, jak byśmy cały czas jechali z górki… i tak z niewielkimi wyjątkami jest aż do 7 km, gdzie przy słynnych łódzkich kapliczkach skręcamy w lewo i zaczynamy pierwszy konkretny podjazd trzymający aż kilometr! Drugi konkretny podjazd już nieco krótszy – to podjazd pod „skocznię” by od 9 km już cały czas lekko pod górkę zbliżać się do mety.

Etap kończy się w miejscu startu, a segment na szczycie ostatniej górki tuż przed zjazdem na polanę

Druga trasa – CORONA ŁÓDŹ #2link do pobrania trasy

Druga trasa liczy ponad 15 km. Rozpoczynamy z leśnego parkingu przy ul. Okólnej.

Ta trasa będzie już nieco bardziej wymagająca niż pierwsza. Będzie tutaj sporo podjazdów, techniczne zjazdy, ale również trochę asfaltu tak więc prosimy o zachowanie szczególnej ostrożności i stosowanie się do przepisów drogowych!!!

Etap rozpoczynamy ścieżką od parkingu ale segment a swój początek 100 m później przy wjeździe na szeroki dukt leśny. Po ok 1000 m rozpoczyna się pierwszy podjazd, który trzyma przez kilometr. Po chwili odpoczynku rozpoczynamy 600 m podjazdu (nie dojeżdżamy do szczytu, tylko skręcamy w lewo w stronę wąwozów). Kiedy jesteśmy przy wąwozie na ok. 3,8 km wbrew temu, co mogłoby nas intuicyjnie prowadzić jedziemy w lewo pod krótki sztywny podjazd między drzewami, żeby zaraz zaliczyć bardzo techniczny zjazd (!!!uwaga, tutaj technika ma znaczenie!!!) do ul. Serwituty.

Od czwartego kilometra możemy złapać trochę oddechu (tutaj jest trochę bardziej płasko – jedziemy kawałek asfaltową lokalna drogą), żeby na 6,7 km wjechać na „Górę ślimaka”, z której są piękne widoki na okoliczne pola i wsie.

Na 8,4 km przetniemy szosę, żeby przejechać asfaltową lokalną drogą ok 500 m !!!prosimy o szczególną ostrożność!!!

Kolejne 2 km to lokalne drogi szutrowe falujące góra – dół. Na 11 km znów przetniemy szosę przy granicy Łodzi i wsi Dobra Nowiny !!!Tutaj widoczność jest ograniczona!!!

Do mety pozostaje nam ok 4 km. Znów pojedziemy fragment lokalnymi drogami asfaltowymi, żeby w końcu dojechać do wąwozu, który mijaliśmy na 3,8 km. !!!UWAGA!!! Kiedy zjedziemy na sam dół wąwozu skręcamy w lewo, choć główna ścieżka ze stromym wyjazdem z wąwozu jest na wprost. Mijamy powalone drzewo i rozpoczynamy wspinaczkę kawałek dalej. Na 14,5 km jesteśmy już na ostatniej prostej i do mety mamy już (dosłownie) z górki 🙂

Dojeżdżamy do parkingu wybrukowaną leśną drogą i kończymy etap.

Trzecia trasa – CORONA ŁÓDŹ #3link do pobrania trasy

Start i meta trzeciego etapu mieści się przy skrzyżowaniu ul. Kasztelańskiej i Skrzydlatej.

Startujemy za skrzyżowaniem w kierunku zachodnim po kocich łbach, żeby po około 200m skręcić w lewo w single track. Po około kilometrze przecinamy ul. Kasztelańską i jedziemy wzdłuż ulicy szutrową ścieżką poprowadzoną na górze wału. Po około 6 km mijamy kompleks pałacowy Juliusza Heinzla położony nad malowniczymi zbiornikami. Po 13 kilometrach kończymy rundę przy charakterystycznym obiekcie widocznym na zdjęciach.

Jeszcze raz bardzo dziękujemy Maćkowi Kałużyńskiemu za opracowanie tras!!!

Podziękowania kierujemy również Damianowi Królowi, który nakręcił filmik z całego przejazdu trasą CORONA ŁÓDŹ #3. Damian został tym samym okrzyknięty naszym łódzkim operatorem i ambasadorem Korespondencyjnego Cyklu 🙂

śledźcie naszą stronę i fanpejdż na Facebooku